2.5.11

national examination :) [part 1]


This is my story about National Examination mix in Indonesian and English (that’s too formal, hahahaha) :

First Day : Indonesian

I had recovered from my sickness (bener ga tuh bahasanya?).  Of course I came to school for UN, apalagi ini first day UN gitu.  I took ANGKOT to my school cause, kalo aku pergi with my father, itu kepagian banget ! jadinya naik angkot deh...

I think I’m late.  But fortunately,
the teacher just ask us to made a line, and introduce the teachers from SMPN 2 bogor.  Guru-guru dari SMPN 2, yang bakal ngawas kita.  Setelah menunggu beberapa lama, akhirnya, kami masuk ke ruangan.  Seperti biasa aku dapet kursi paling depan dan dapet paket 12.  Dag-dig-dug.  I took a decision to go to toilet first.  There’s so many students in the toilet.  Jadinya I had to queue up.  Hahaha inggris ku ancur nih !

LJK di bagikan.  Aku mengisi namaku, nomer peserta, paket soal, dll .  Soal dibagikan.  Aku masih ngurusin LJK.  SELESAI.  Mulai mengecek soal.  Daaan, I START TO DO THIS NATIONAL EXAMINATION!

The question made me “galau” or confused.  All of the answer A,B,C,D is near same (maksudnya hampir sama).  Ohya, I wrote 1 of the poetries that is in the Indonesia UN.  Here is the poetries:

Jadilah kau bunga
Yang selalu ingin mengembang
Selalu mekar sepanjang musim
Tak peduli musim basah atau kemarau

Jadilah kau bunga
Yang tumbuh pada setiap hari
Yang tegar walau dalam belukar
Tumbuhlah,
Berkembanglah,
Dimanapun engkau ditaburkan

Wahahaha, I fell in love to this poetry.  After the bell ringing, we had to get out from the class.  Aku nemenin bela makan dulu di selot.  Trus pulang, harusnya ada tambahan mate di GO, tapi aku belum boleh.  Yaudah, akhirnya pulang go to home deh .. hahahaha

Malem-malem, ada yg sms, siapa FURQAN.  Dia mau apa? Minta jawaban atas “pertanyaannya” kemaren ke aku.  Soalnya minggu malem, dia nelpon aku dan ujung-ujungnya minta balikan.  Apa boa? Aku bilang kalo dia bisa berubah jadi cowo bener, mungkin bisa balik.  Ahh sudah lupakan. GA PENTING!

Second Day : Math

I expect (artikamus:menantikan) for this day !! MATH ! I love it !  Mamaku nganter aku sampe ke sekolah.  Daaan, udah rame banget pada duduk di altar.  Yasudah, I find for my friends.

When the bell ring for 3 times, kita udah boleh masuk ke kelas.  Like yesterday, I decided to go to toilet first ! this is my new habit before start NE/UN/National Examination/Ujian Nasional.  Then I fill my name etc. On LJK.  Start to do the questions.  I did that math question so smoothly.  But, I stuck on number 32.  This is the question :

∆ABC adalah segitiga samakaki siku-siku.  Jika AB = 10 cm dan CD garis bagi sudut C, panjang BD adalah...

Huahahahaisshhh ...  sudah, I skip this number.  And the end of the time, after I check all the number, I do this number again.  After 15 minutes left and theres only 10 minutes before the bell ring, I finish this number and I got the answer is (10√2-10) yiiihaaaaa :)

Then, after the school was over, I went to GO !!!  I met Ratu in Angkot.  Jadi aku sama dia barengan ke GO.  Sampe disana, pas masuk kelas, udah rame banget ! aku ketemu sarah di angkot.  Dan berjalanlah GO seperti biasa, Seperti yg kubilang di postingan sebelumnya, Fadil udah jadian ama Gina.  Tapi mereka kayanya masih malu-malu gt.  Masih cuek cuekkan.  Ah bodo amat.  If I think about it, my heart hurt.  Whatever !

Pulangnya, Furqan minta jawaban lagi.  Ih, ga sabaran sumpah, ini mah namanya napsu! PLAYBOY you know?!  Malem-malemnya, aku berantem ama dia !  His words really really made me hurt !  can you imagine? You ignore a boy to be your boyfriend, he said that you’re the only one he wanted to be his girlfriend.  But, after you ignored him, he wants you to find a girl that can be his GF !  What the hell he is !  I don’t want to do something like that ! if I finding someone to be his GF, my friend will hurt by him!  He was very angry to me, he said, “males gw ! besok gw ga GO, gw MALES ngeliat lu!” (engtrans:  whatever ! tomorrow, I don’t come to GO, I DON’T wanna see YOU !)  I don’t care ! BAD BOY ! STUPID !

to be contiuned ..

1 komentar: